Oferta este valabila pentru copiii de la scolile din sectorul 5, zona Elefterie, Sos.Panduri, 13 Septembrie, Opera, din ratiuni ce tin de pozitionarea fata de centrul de consiliere. Adresa : Str.Dr.Staicovici , nr.39 ( vis-à-vis de Arenele BNR sau langa Facultatea de Medicina Veterinara).
Principii de baza:
- Cunoasterea lumii inconjuratoare si interioare prin dezvoltarea atentiei
- Experimentarea vietii “aici si acum” prin cultivarea spontaneitatii
- Cresterea pentru o viata adulta fericita prin incurajarea firescului
- Pregatirea pentru relatii trainice si valoroase prin valorizarea generozitatii
- Descoperirea talentelor, inclinatiilor si interesului pentru activitati ce vor transforma invatatul in placere, munca in pasiune si viata in sarbatoare prin analiza temperamentelor si calitatilor personale.
Un NOU concept de … “VIAŢĂ după şcoală”
Riscul de a nu gasi prea multi clienti pentru o oferta atat de diferita il asum ca si pe un succes! Lucram cu grupuri mici, maxim 6 copii, omogene ca varsta in cadrul aceluiasi grup ( grupuri de 7, 8, 9 si 10 ani), grupuri speram consolidate pentru perioade lungi de timp si de ce nu, cu premise de a contribui la formarea unor prietenii de o viata si de a creea amintiri trainice si vii , ca resurse pentru niste vieti spontane si pline de bucurie.
Viziunea cu care lansam acest nou concept de “viata dupa scoala” este oarecum opusa celei clasice de “after school”; pana la urma, nu este un concept nou ci unul stiut de chiar generatiile anterioare copiilor carora ne adresam.
Din viteza cu care ne petrecem zilele uitam insa ce inseamna viata cu adevarat. Copiii, invata si ei, uneori mult prea repede acest stil de folosire a timpului. Am vazut nu putini copii, intrand si iesind de la scoala fara zambet pe buze…prinsi parca fara putere de alegere intr-un stil de trai strain de ceea ce inseamna viu, colorat, bucuros, fericit, entuziast. Si nu, nu sunt de vina parintii….nicidecum. Poate si ei ar dori sa-si reaminteasca modul in care dobandeau fericirea odata stiuta dar acum uitata cu “ajutorul” societatii.
Am vazut copii basculati dintr-o masina in alta, intre school si after-school…catre un after-after-school….trist si mecanic, uniform si lipsit de libertate si speranta. Trecerile dintre o masina si o alta se fac fara a pasi prea multI in afara sistemului( a ramane in parc pentru un scolar mic poate deveni uneori o dorinta nesatisfacuta lungi perioade de timp) . Uneori mult prea devreme ( incepand cu 3 ani) programul stereotip ucide spontaneitatea, dorinta de a creea , dorinta de a descoperi ceea ce este misterios in viata.
Care sunt semnalmentele de lipsa de fericire a copiilor?: lipsa zambetului, lipsa entuziasmului , lenea, dorinta de a sta in casa mai mult decat de a explora in afara ei, preferinte catre stimuli electronici, dezinteresul pentru natura, pentru animale, preferinta in ultima instanta pentru mancare moarta, tip fast-food.
Este un proiect curajos zicem noi: sa arati mai multe drumuri, sa creezi mai multe prilejuri de bucurie, sa ajuti la formarea increderii in sine de la varste fragede, sa deschizi ochi (si) pentru viu, pentru programul “viata transmisa live fara reluare “.
Speram sa realizam aceasta prin implicarea profesionala (coordonatorii sunt psihologi, psihoterapeuti cu experienta de lucru dar si de viata) dar mai ales prin implicarea umana. Adultii empatici cu copiii nu uita niciodata sa rada, sa se joace, sa se entuziasmeze de nou! Astfel suntem noi, cei interesati de aceasta activitate propusa mai sus. Si suntem interesati nu pentru a obtine un profit considerabil ( unul moderat este satisfacator 🙂 ) ci pentru ca stilurile noastre de viata se acordeaza mai mult cu stilurile de viata ale copiilor ; nu prin genul de preocupari si comportamente 🙂 , ci prin spontaneitatea si franchetea din vietile noastre.
CE NU FACEM 🙁
- Nu comunicam in engleza ci in limba materna ( romana) a copilului ( putem comunica totusi si in engleza jucandu-ne ; astfel se va fixa mai bine un vocabular bazal si nu numai)
- Nu facem, lectii 5 ore din 5 ( 1 ora este mai mult decat suficient…iar copiii vor dori singuri , cu placere ,sa faca temele acasa, dupa o zi traita cu placere.
- Nu impunem reguli ci le negociem cu copiii
- Nu lasam nediscutate problemele individuale sau de grup ale copiilor. Analizam motivul c rearii situatiilor tensionate sau de nemultumire.
- Nu impunem acelasi ritm sau tip de activitati tuturor copiilor ( este greu chiar si in cadrul unui grup mic de a se potrivi exact in acelasi timp interesele, dispozitia..) ci ne adaptam la ritmul personal; sunt si vor fi oricum destule impuneri fortate ale ritmului intr-o viata!
CE FACEM 🙂
- Stam in natura cat de mult este posibil ( in parc cel putin o ora dupa scoala iar in curte cat timp avem activitati exterioare; avem o curte mare :))
- Pe drum de la scoala la centru, facem exercitii de atentie si educatie civica; copiii se preiau de scoala si se ajunge la centru pe jos, in plimbare.
- Servim pranzul la alegerea copilului ( dupa consultarea anterioara a parintelui vis-à-vis de tolerante/ interdictii alimentare); zilnic 3 feluri( fel 1, fel 2 si desert; prin cattering de la o firma care cultiva mancatul sanatos); In linii mari: 3 zile pe saptamana carne ; 1 zi vegetale /paste/orez ; 1 zi peste si legume.
- Aranjam masa impreuna si tot impreuna facem ordine si curatenie dupa mancare. Invatam copiii ce inseamna recunostinta pentru roadele pamantului, notiune ramasa altfel abstracta. Folosim tot ce ramane; hranim cu resturile, animale, pasari.
- Folosim pentru auto-cunoastere inclusiv ( dar nu numai) instrumente, situatii, povesti, create de copii
- Gradinarim ( sapam , plantam, udam, ingrijim plantele).
- Facem lectii o singura ora pe zi
- Sarim coarda, jucam fotbal, badmington, volei, tenis de masa; alte jocuri(statice sau in miscare) specifice varstei (“de-a v-ati ascunselea”; sotron, “baba-oarba”etc). Au rostul lor…
- Preparam impreuna gustari ( salate de fructe, sandvisuri , tortulete aniversare) ; fiecare se implica in preparare
- Sarbatorim impreuna zilele de nastere sau onomastice ale copiilor implicandu-ne in fabricarea de cadouri
- Pictam – pe pereti, pe hartie, coloram pe asfalt cu creta; desenam, modelam plastilina, cantam, dansam.
- Facem teatru de papusi
- Ascultam muzica de calitate ( auditii scurte sau mai lungi , in surdina ca un fundal de lucru); astfel copiii asimileaza deprinderea de a asculta muzica si nu zgomot). Efectele sunt pozitive atat asupra intelectului cat si asupra sanatatii.
- Cream surprize celorlalti( celor din grup, parintilor, familiilor), prin folosirea imaginatiei, creativitatii, libertatii de exprimare.
- Facem discutii de grup ( exercitii pentru auto-cunoastere); invatam copiii ce inseamna: increderea, confidenta, demnitatea, respectul, mila, generozitatea, cu ajutorul situatiilor de grup create intamplator sau dirijat.
- Facem proiectii de filmulete cu teme clare, pe baza carora discutam in grup. Copiii descopera unghiuri diferite de vedere si constientizeaza si descopera noi aspecte ale vietii si relationarii intre oameni.
- Ne si relaxam, nu doar “facem”; invatam deprinderea de a sta, a ne relaxa, a lua pauza de la activitati si interese exterioare ; invatam sa ne ascultam corpurile.( la nevoie copiii care doresc se pot odihni; exista spatiu pentru liniste si odihna/somn).
- Suntem deschisi la a testa propuneri rezonabile de activitati din partea copiilor (cu acordul parintilor) si a parintilor (cu acordul copiilor :)).
*Activitatea incepe cand se formeaza un grup de 6 copii de aceeasi varsta.
*Costul pentru un copil: 1200 ron/luna :luni -vineri ( in care sunt incluse toate activitatile descrise mai sus si baza materiala necesara ; masa de pranz zilnica; gustare de dupa-amiaza; preluarea de la scoala pana la centrul de consiliere).
Pentru inscrieri, tel: 0722 293 291
Cabinet de psihologie Simbol
Psiholog: Corina Oteanu
Str.Dr.Staicovici 39, sector 5